fbpx

Digital Public Affairs

Politikk går sakte. Digital politisk påvirkning handler om å sette et ekstra trykk på en politisk sak eller et politikkområde som er viktig for deg. Og viktigst av alt: Engasjere de som bryr seg. 

Mediene er for lengst ikke bare lokalavisene, VG eller NRK, men utallige digitale og sosiale medier. Her søker, finner og mottar beslutningstakere informasjon hver eneste dag. Organisasjoner og bedrifter må også forholde seg til disse mediene. For å ta en posisjon og få gjennomslag for sine saker eller prosjekter. 

De digitale mediene er treffsikre og kostnadseffektive. Vi vet hvem vi ønsker å nå, og vi treffer de med et budskap som engasjerer.

Kommunikasjon i digitale og sosiale medier gir flere bedrifter og organisasjoner en mulighet til å få innflytelse over avgjørende politiske prosesser, ta en posisjon innenfor et politikkområde eller engasjere eller mobilisere de som er viktige for din virksomhet eller organisasjon. 

Engasjementsdrevne kampanjer

Vi jobber med målrettet organisk spredning og annonsering for å nå de riktige menneskene. Ofte handler det om å skape et engasjement blant en gruppe mennesker, for å sette trykk på kommunikasjon mot besluntingstakere. 

Vi kan politikk, politisk dynamikk og vet hva som engasjerer folk. 

Kreativitet og god historiefortelling sørger for at budskapet og innholdet får riktig oppmerksomhet. Vi bistår med å utvikle kommunikasjon og kampanjer for å påvirke politikere og andre beslutningstakere, og mobilisere følgere i ulike digitale kanaler.

Det innebærer digital strategi, budskapsutvikling, innholdsproduksjon, aktivering i ulike kanaler og distribusjon.

Vi har sterk kompetanse på innholdsproduksjon til digitale kanaler og sosiale medier. Vi bistår med tekstproduksjon, design, foto, motion og videoproduksjon, og kan levere raskt. 

Distribusjon

Vi benytter digitale verktøy for å målrette budskap til menneskene vi ønsker å påvirke – både gjennom organisk kommunikasjon og betalt annonsering. For våre kunder handler det ofte om å nå ut til beslutningstakere og meningsbærere. 

Digitale og sosiale medier gir oss mulighet til å måle og optimalisere kommunikasjonen løpende. 

Vil du vite mer om målrettet distribusjon og verktøyene vi bruker? Ta kontakt! 

Podkast

Podkast er i sterk vekst i Norge. Bare det siste året har stadig flere oppdaget denne kanalen. Podkast er et effektivt kommunikasjonsgrep som kan gi svært gode resultater. Vil du og din bedrift lage podkast? Vi hjelper dere gjerne! 

I følge Den store podrapporten, publisert av Norstat i mars 2020, kjenner 90 % av befolkningen til podkast. 59 % har lyttet og 31 % lytter daglig. Selv om man har tilgang til podkaster fra hele verden, er så mye som 84 % av de podkastene som lyttes til i Norge produsert på norsk.

Podkast gir mange av de styrkene radio før i tiden hadde: Man lytter stort sett alene med høretelefoner på, og lytteropplevelsen er sånn sett å anse som intim. Forskjellen er at podkast er et aktivt valg lytteren tar, hvor radio ofte kan være noe man har på i bakgrunnen. 

Pressures egne undersøkelser viser at de fleste foretrekker podkastepisoder på minimum 15 minutter. Det er et godt utgangspunkt for å levere et budskap, fortelle en historie eller forklare hvorfor noe er som det er. På egne premisser med god tid.

I slutten av september står et toppmoderne podkaststudio klart i lokalene våre i Inkognitogaten 1 i Oslo. Vi tilbyr et fullservice-tilbud fra konseptualisering via produksjon til distribusjon. 

Produkter

  • Posisjonering i digitale kanaler
  • Analyser i digitale kanaler
  • Testing og innsiktsgenerering i digitale kanaler
  • Digital strategi, kanalstrategi og innholdsplaner
  • Kreativt konsept
  • Budskapsplattform og kampanjebudskap
  • Content i digitale kanaler
  • Nettsider: one pagers, kampanjesider eller enkle nettsider
  • Workshops og foredrag
  • Digitale mediekjøp: social, programmatic, native og SEM
  • Kontekstuelle annonser
  • Aktivering og distribusjon